Jesteś tutaj:Start / ROZKŁAD DNIA

ROZKŁAD DNIA

Godziny

 

Przebieg

Proporcje czasowe

6.00-7.30

 

Schodzenie się dzieci. Podejmowanie zabaw dydaktycznych, tematycznych i innych w zależności od zainteresowań dzieci. Swobodne zabawy ruchowe w sali przedszkolnej

90 min.

7.30-8.00

 

Podejmowanie działań stymulujących ogólny rozwój dziecka, kierowanych i proponowanych przez nauczyciela.

30 min

8.00-8.15

 

Zabawy ruchowe zapewniające sprawność fizyczną

15 min.

8 15-8.30

 

Czynności porządkowe i higieniczne. Przygotowanie do śniadania

15 min.

8.30-8.50

 

Śniadanie.

20 min.

8.50-9.00

 

Czynności higieniczne, mycie zębów, przygotowanie do zajęć.

10 min

 

 

9.00-10.00

 

8.00 – 13.00

religia (5,6-latki) i jęz. angielski

Zajęcia planowane z całą grupą, organizowane przez nauczyciela w oparciu o program wychowania przedszkolnego ze wszystkich dziedzin pedagogicznego oddziaływania

30 min

Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze realizowane w zespołach lub indywidualnie — wykorzystanie różnych form i metod pracy dostosowanych do poziomu rozwoju psychoruchowego dziecka oraz jego zainteresowań

30 min.

10.00-11.15

Spacery, wycieczki, zestawy zabaw ruchowych na świeżym powietrzu — w razie niepogody zestawy zabaw i ćwiczeń ruchowych.

45 min

Zabawy swobodne wg zainteresowań dziecka z niewielką ingerencją nauczyciela.

30 min

11.15-11.30

Czynności porządkowe. Czynności higieniczne, przygotowanie do obiadu

15 min

11.30-12.00

Obiad.

30 min.

12.00-14 00 (dzieci młodsze)

 

 

 

 

 

12.00-14.00

(dzieci starsze)

 

Czynności porządkowe i higieniczne, przygotowanie do odpoczynku poobiedniego

15 min.

 

Odpoczynek poobiedni - leżakowanie

105 min

 

Czynności porządkowe i higieniczne, przygotowanie do odpoczynku poobiedniego.

15 min.

 

Odpoczynek poobiedni - słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela.

20 min.

 

Zabawy rozwijające cechy Jakościowe i ilościowe ruchu dziecięcego

15 min.

 

Praca stymulacyjna traktowana indywidualnie — gry i zabawy dydaktyczne systematyzujące wiadomości i utrwalające umiejętności.

30 min.

 

Przebywanie na świeżym powietrzu — w ogrodzie lub na spacerze — swobodne zabawy ruchowe. W razie niepogody zabawy swobodne w sali przedszkolnej wg zainteresowań dzieci z niewielką Ingerencją nauczyciela.

40 min.

14.00-14.15

 

Czynności porządkowe i higieniczne. Przygotowanie do podwieczorku.

15 min.

14.15-14.30

 

Podwieczorek

15 min.

14.30-15.30

 

Przebywanie na świeżym powietrzu — w ogrodzie lub na spacerze — swobodne zabawy ruchowe. W razie niepogody zabawy swobodne w sali przedszkolnej wg zainteresowań dzieci z niewielką ingerencją nauczyciela z równocześnie prowadzoną pracą stymulacyjną realizowaną indywidualnie.

60 min.

15.30-16.00

 

Przebywanie na świeżym powietrzu — w ogrodzie lub na spacerze — swobodne zabawy ruchowe. W razie niepogody zabawy swobodne w sali przedszkolnej wg zainteresowań dzieci z niewielką ingerencją nauczyciela. Rozchodzenie się dzieci.

30 min.